Sinterklaasintocht

Hallo kinderen,

Nog een paar nachtjes slapen en dan hopen wij Sinterklaas en zijn pieten te mogen begroeten in de Wilp.

We verzamelen dit jaar bij het monument. Sinterklaas hoopt daar rond 15:00 uur aan te komen met zijn pieten.

We hebben alleen slecht nieuws ontvangen van Sinterklaas……….

Zijn staf is gestolen!!!!!

We weten inmiddels dat Mister X de staf gestolen heeft.

We hebben hem gesignaleerd op een grijze scooter.

Aan alle kinderen van de Wilp:

Willen jullie helpen met zoeken naar de staf van Sinterklaas?

Voor alle ouders nog de volgende informatie:

Arjanne Eelkema zal foto’s maken tijdens de intocht. Enkele hiervan zullen wij op onze website plaatsen.

Mocht u dit niet willen, neem dan contact op met Arjanne (06-29588453) of met Marina (06-29323846).

Dit i.v.m. de nieuwe privacywet.

Als er een vraag of een leuk stukje is voor het grote boek van Sinterklaas dan mag dit gemaild worden naar Stichting ’t Wylpke.

We hopen er met elkaar een gezellige intocht van te maken.

De sinterklaasintocht van 2018 word mede mogelijk gemaakt door:

Gebr. Meijer  *  Eetcafé De Wilp  *  Dagwinkel Hovius  *  Kok Woninginrichting  *  Van Breden  *

Dorpshuis “Op de Welle”  *  JdV Bouw  *  Autogarage Woldman  *  Fell Pony Stal Westerkwartier  *

Loonbedrijf Krans

2017

Een geslaagd feest, met vele spanningen. Paniekpiet was de pepernoten vergeten en moest in alle haast nog naar de Dagwinkel. En er was nog de vraag of Sinterklaas wel kon komen vanwege rugklachten. Gelukkig werkten de rek- en strekoefeningen van danspiet goed bij zowel Opapiet als Sinterklaas. Verschillende kinderen mochten nog naar het podium, de brandende vraag stellen of juist dat ene liedje zingen. Als afsluiting was de inmiddels bekende 'Meet en Greet' met de sint en zijn pieten.
Namens Sinterklaas en zijn pieten enorm bedankt voor jullie komst en tot volgend jaar, 24 november 2018!

Ook willen wij, stichting 't Wylpke, alle gezinnen bedanken voor de giften die zij gedaan hebben. Mede dankzij jullie kunnen we volgend jaar weer mooie activiteiten neerzetten! Mocht je de collectebus hebben gemist, maar wil je toch ons sinterklaasfeest willen ondersteunen, een donatie mag ook via NL78RABO 0370705491.

Ook bij deze activiteiten zijn er weer foto's gemaakt door Arjanne Eelkema fotografie.

Zaterdag 25 november vindt het sinterklaasfeest plaats in dorpshuis "Op de Welle". Het feest is van 15:00-16:00. Zal de sint op tijd komen?

2016

Gelukkig is het allemaal weer goed gegaan afgelopen zaterdag. Sinterklaas en zijn zwarte pieten voelden zich weer zeer welkom in ons dorp. Zij hebben ontzettend genoten van, wat de inwoners van ons dorp weer aan hen hebben gegeven, de enorme gezelligheid en gastvrijheid. Maar hij was ook zeer verrast met zijn nieuwe klompen, gemaakt door Alida, Zoethout De Wilp.

Wil je nog even nagenieten, dat kan! Gelukkig was onze 'huisfotograaf' Arjanne ook aanwezig!

Klik op onderstaande foto voor het fotoalbum van de sinterklaasintocht.

Op zaterdag 19 november hebben wij Sinterklaas en zijn zwarte pieten uitgenodigd om het volgende feestje van ons dorp mee te vieren! Om 14:30 uur zal er namelijk een "onofficiële opening" van de boot, bij het monument 'De Wulp' plaatsvinden.

Helaas heeft hij al een aantal hoogtepunten van ons dorp moeten missen; 75-jarig bestaan van de Wilper Boys, de eerste speelweek sinds tijden en natuurlijk onze laatste activiteit; een geslaagd filmbuffet.

Sinterklaas vind het ieder jaar weer jammer dat hij niet meer met de boot kan aanmeren in ons dorp. Daarom lijkt het ons gepast dat hij bij de opening van de boot aanwezig zal zijn. Tevens hebben we hem op de hoogte gesteld van het grote feest wat later op de dag gevierd zal worden, namelijk het 115-jarige bestaan van onze muziekvereniging de "Volharding" wat in glitter en glamour style gevierd wordt!!

Wij nodigen alle kinderen, ouders, opa's, oma's en andere belangstellenden uit om om 14:30 uur te verzamelen bij het monument. Sinterklaas zal daar rond 14:45 uur het lint doorknippen. Na een kort rondje door het dorp (monument, Vijverstraat, Akkermanstraat, Dwarsstraat, Turfstraat, Stoeken) meren we aan bij Doprshuis "Op de Welle". Vanaf 15:15 uur zingen we samen voor Sinterklaas en zijn zwarte pieten. En vanaf 15:30 uur is er de mogelijkheid om met Sinterklaas of zijn pieten te dansen, tekeningen te overhandigen, foto's te maken, etc. Om 16:00 uur sluiten we af met een meet and greet met Sinterklaas en zijn pieten en zwaaien we ze uit!

Komen jullie ook??