Intocht

23 november:   Lichtjesintocht Sinterklaas in De Wilp

Wat kan je verwachten?

Een leuke, actieve, sfeervolle en gezellige intocht.

In het schemer van de namiddag komt Sinterklaas zaterdag 23 november naar De Wilp. Samen met zijn pieten start hij vanaf 17:00 uur voor een intocht langs de, speciaal voor deze gelegenheid, verlichte straten in de Wilp. Tijdens zijn tocht stopt Sinterklaas een aantal keren. Zo krijgt hij een optreden van de kinderen samen met de Harmonieorkest De Volharding en laten de kinderen zich samen met het Wilpster Ladieskoor van hun beste kant zien en horen. Showband Marum verzorgt de muzikale begeleiding van deze bijzondere lichtjestocht. De tocht eindigt bij de vijver waar burgemeester Van der Tuuk Sinterklaas welkom heet.

Aanwonenden van de route wordt gevraagd hun voortuinen gezellig aan te kleden met vuurkorven, lichtjes en andere feestelijkheden. Bij de vijver wordt een welkomstfeest voor de Sint en zijn pieten georganiseerd. Uiteraard ontbreekt een meet & greet daarbij niet. Ook aan de innerlijke mens is gedacht Voor deze speciale gelegenheid is het mogelijk om warme chocolade melk, broodje Hans worst en broodje hamburger te kopen. Voor alle kinderen is er ranja en uiteraard pepernoten.

Voor de “Sint-stops” zijn we opzoek naar een aantal kinderen die het leuk vinden om onder begeleiding van Harmonieorkest De Volharding een aantal sinterklaasliedjes te zingen. En bij de stop van het Wilpster Ladieskoor zijn we opzoek naar kinderen die beschikken over een talent, dit mag op alle fronten van sport, tot uithoudingsvermogen of een ander mooi talent.

Voor opgave kunt u mailen naar stichtingtwylpke@outlook.com

Sinterklaas heeft ons gevraagd hem te assisteren bij het plannen van de pietenbezoeken in De Wilp. U kunt pieten bij ons boeken voor flitsbezoeken, zij zullen de cadeaus bij u afleveren. Maar wilt u een langer bezoekje van onze pieten? Kijk HIER voor de mogelijkheden.